dinsdag 2 oktober 2012

Herfstlunch

 Afgelopen weekend heb ik met mijn kookclub ons jaarlijks uitje gehad. Heerlijk, een dag samen met 12 dames niets hoeven, gewoon gezellig samenzijn, kletsen, tussendoor een leuke workshop en lekker eten uiteraard. Dit jaar mocht ik, samen met een andere 'kook'dame, het uitje organiseren. Afgelopen jaren zijn we er telkens op uit gegaan, een bezoekje aan een andere stad; Düsseldorf, Maastricht, Eindhoven... Dit jaar hebben we het dicht bij huis gezocht want Venlo heeft ook zoveel te bieden. Voor alle andere kookdames was de hele dag een verrassing. Ze hadden er geen idee van wat er zou gaan gebeuren. Het programma voor de dag luidde als volgt: 

* Sieraden workshop bij Joolsz 
* Herfstlunch bij mij thuis
* Wijnproeverij bij Wijngeheim
* Sushi eten bij Ume

Het werd een heerlijke dag. Het weer werkte ook mee dus dat was tijdens de buitenlunch heel prettig. Van de herfstlunch bij mij thuis heb ik een paar mooie foto's en die wil ik graag met jullie delen. Wellicht voor jullie inspiratie om dit ook een keer te doen. 


Voor de aankleding heb ik natuurlijk allerlei herfstspulletjes met de kindjes verzameld; noten, eikels, kastanjes, herfstbladeren, mooie donkerrode hortensia's en natuurlijk pompoenen. De rest van de aankleding hebben in de herfsttinten oranje, rood, geel, bruin en beige gehouden. Fel oranje en rode rijstpapieren lampionnen boven de tafel, warme plaids over de stoelen, lantaarntjes met kaarslicht en mooie servetten maken het geheel af.





 En natuurlijk de vuurkorf ... die mag niet ontbreken!

Groetjes,



Geen opmerkingen: